F.A.Q. – Algemene vragen
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten worden automatisch berekend bij het afrekenen. Binnen Nederland verstuur ik met brievenbuspost of pakketpost, afhankelijk van het formaat. Verzending binnen Nederland is op dit moment gratis!
Hoe kan ik betalen?
Betalen is mogelijk met Ideal, creditcard, PayPal of via bankcontact. Je pakket wordt verzonden na ontvangst van betaling. Je krijgt per mail een bestellingoverzicht van jouw bestelling.
Neem contact op met jessievermeer.art@gmail.com als er een probleem is.
Naar welke landen wordt er verzonden?
Op dit moment is het alleen mogelijk om online een bestelling te plaatsen voor de volgende landen: Nederland, België, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje, Ierland, Zweden, Noorwegen, Denemarken, Polen, Tsjechië, Bulgarije, Moldavië, Slowakije, Hongarije, Roemenië, Noord-Amerika (VS en Canada).
Staat jouw land er niet tussen of lukt het bestellen niet? Neem dan contact met mij op.
Wat is de levertijd?
Alle fine art prints worden op bestelling gemaakt. Pas na betaling geef ik opdracht aan mijn printshop om de fine art print te laten drukken. Dit zorgt ervoor dat ontvangst van de prints langer op zich kan laten wachten dan je van andere shops gewend bent. Het kost mij minimaal een week om je bestelling te verwerken en te verzenden.
De kaarten zijn wel op voorraad en verzend ik binnen 2 tot 4 werkdagen.
*Internationale zending: houd rekening met inklaringskosten door de douane van het land waarin je het pakket ontvangt. Informeer bij de douane van het land van ontvangst voor actuele tarieven. Prints vallen onder HS-code: 4911.91.00 | Originele tekeningen vallen onder HS-code: 9701.91.00.00
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Afhalen is mogelijk in overleg. Stuur een mail naar jessievermeer.art@gmail.com om de mogelijkheden te bespreken.
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Retourzendingen worden alleen geaccepteerd met betrekking tot open editie prints en kaarten. Limited editions en originelen zijn uitgesloten. Klik hier voor het retourbeleid.
Mijn bestelling is beschadigd, wat kan ik doen?
Het kan echter voorkomen dat je bestelling beschadigd raakt tijdens het transport. Ik pak de prints en tekeningen zo veilig mogelijk in.
Ik ben niet verantwoordelijk voor schade tijdens transport. Neem in het geval van beschadiging binnen 24 uur na ontvangst contact met mij op.
Disclaimer
De foto’s op de website zijn voorbeelden van hoe de afdruk of het origineel eruit zou kunnen zien. Lijsten zijn niet inbegrepen, tenzij anders aangegeven.
Houd er rekening mee dat de kleur van alle afdrukken en originelen kan variëren als gevolg van schermopties.
F.A.Q. – Fine Art Prints
Wat zijn fine art prints?
Fine Art prints zijn hoogwaardige reproducties van mijn originele werken. De prints worden gedrukt op Hahnemühle Museum Etching papier, zodat elke print de diepte, zachtheid en textuur van het origineel behoudt. Fine Art Prints worden ook wel Giclée prints genoemd.
In welke formaten zijn de fine art prints beschikbaar?
De beschikbare prints in de webshop zijn standaard 20×30 cm. Wil je een ander formaat? Dat kan geregeld worden! Stuur mij een berichtje.
Is de print gesigneerd?
Ja, elke print wordt handmatig gesigneerd op de achterkant met titel, nummer, en handtekening. Inclusief certificaat van echtheid.
F.A.Q. – Opdrachten
Wat voor opdrachten kan ik aanvragen?
Je kunt bij mij terecht voor tekeningen van huizen, gebouwen of plekken die je dierbaar zijn. Ook maak ik gepersonaliseerde kaarten, zoals geboortekaartjes, uitnodigingen of verhuiskaarten.
Wat kost een opdracht?
De prijs hangt af van het formaat, de details en jouw wensen. Na je aanvraag maak ik een vrijblijvende prijsopgave. Kijk op deze pagina voor een prijsrichting: In opdracht
Hoelang duurt het voordat mijn opdracht klaar is?
Gemiddeld 4-12 weken voor een stadsgezicht of gepersonaliseerd ontwerp.
Bij gepersonaliseerde kaarten krijg je na 2-3 weken een eerste ontwerp toegestuurd. In drukke periodes kan het iets langer duren. Heb je haast? Laat het me weten, dan kijk ik wat mogelijk is.
Hoe werk je een opdracht uit en kan ik tussendoor iets laten aanpassen?
Een stadgezicht teken ik vanaf een referentie-foto. Dit werk ik gedetailleerd uit, maar nooit 1-op-1. Dit ontwerp kan niet tussendoor worden aangepast. Ik werk op hoogwaardig aquarelpapier van Arches. Mijn eigen stijl voer ik door in elke tekening, verwacht dus veel kleur(spatten) en lijnwerk!
Bij een gepersonaliseerde kaart bespreken we de wensen goed door en maken we samen keuzes over het ontwerp. Zoals formaat, papier, elementen en symbolen. Dit kan telefonisch, op locatie in Hoorn of ik kom bij je langs*.
Ook in deze ontwerpen werk ik met mijn eigen stijl, vaak op handgemaakt papier. Na 2-3 weken ontvang je het uitgewerkte concept-ontwerp per mail of Whatsapp toegestuurd. Als er grote wijzigingen nodig zijn maak ik een nieuw ontwerp. Als het ontwerp is goedgekeurd kunnen er altijd digitaal nog aanpassingen gedaan worden aan teksten of kleine aanpassingen in de tekening.
*Voor afspraken op locatie binnen Hoorn reken ik geen reiskosten. Voor afspraken buiten Hoorn (6 km vanaf postcode 1621) vraag ik een kilometervergoeding van €0,23 per km.
Hoe vraag ik een opdracht aan?
Stuur mij een bericht via jessievermeer.art@gmail.com of via een DM op Instagram @jessievermeer met je idee en eventueel foto’s.
Ik neem dan contact met je op om alles door te spreken.
